Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών
Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς συμφωνούν πως αυτό είναι το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία βρίσκεται και μια λίστα με βιβλία που τον βοήθησαν να λύσει προβλήματα και να κάνει έξυπνες κινήσεις.

Τέτοια βιβλία κάνουν συνέχεια την εμφάνιση τους, όμως δύο από τους ισχυρότερους μεγιστάνες του κόσμου, ο Γουόρεν Μπάφετ και ο Μπιλ Γκέιτς, συμφωνούν πως το βιβλίο του Τζον Μπρουκς «Επιχειρηματικές περιπέτειες» είναι το καλύτερο όλων των εποχών.

Και γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, το 1969!

Πρόκειται για μια συλλογή 12 ιστοριών που είχαν δημοσιευτεί αρχικά στο περιοδικό The New Yorker. Κάθε ιστορία είναι μια εντυπωσιακή αφήγηση ενός συγκεκριμένου γεγονότος που διαμόρφωσε την ιστορία της (εκάστοτε) εταιρείας. Αυτό που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει όμως είναι πως είναι τόσο καλά γραμμένο, καθώς μπορεί να διαβαστεί ευχάριστα, ακόμα και αν ο αναγνώστης δεν έχει ιδέα από επιχειρήσεις.

Εδώ είναι τα τρία βασικά μαθήματα που προσφέρει το βιβλίο:

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μάθημα για όλους, είτε κάποιος είναι ιδρυτής εταιρείας, είτε μάνατζερ, είτε εργαζόμενος, είτε άνεργος.

Ο Μπρουκς στο βιβλίο του φέρνει σαν παράδειγμα τον ιδρυτή της Xerox, όταν στην δεκαετία του '60 έκανε κάτι πρωτοποριακό. Έδωσε βαρύτητα στην ηθική και τη συμπόνια στο χώρο εργασίας, ενώ προχώρησε και σε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις.

Σήμερα, βλέπουμε πως αυτή η λογική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το μεγάλο λάθος του μοντέλου Edsel έφερε ζημιές ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Και όμως τα υψηλόβαθμα στελέχοι της Ford δεν ανέλαβαν την ευθύνη. Για την ακρίβεια υποστήριξαν πως έκαναν τα πάντα σωστά και πως ήταν οι καταναλωτές που έφταιγαν!

Όμως ο Μπρουκς αναφέρει στο βιβλίο του πως «το να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του έχει ανεκτίμητη αξία. Τα λάθη μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε».

Στο βιβλίο του ο Μπρουκς αναφέρεται σε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοβιομηχανίας Ford Motor. Το αμάξι Ford Edsel το 1958 είχε σκοπό να γίνει το «απόλυτο» όχημα για τη μεσαία τάξη των ΗΠΑ, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν τα κατάφερε. Και αυτό γιατί επέλεξε να μην «ακούσει» τις ανάγκες της αγοράς και προχώρησε με τα δικά της σχέδια. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι είχε κάνει ειδική έρευνα αγοράς. Στο τέλος δεν της άρεσαν τα αποτελέσματα, οπότε δεν τα έλαβε υπόψιν!

Όταν σταματάς να δίνεις προσοχή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας, μένεις πίσω και γίνεσαι αδύναμος έναντι των ανταγωνιστών σου, γράφει ο Μπρουκς στο βιβλίο του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:31

ελίν και Humanity Greece ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια ακόμα χρονιά προσφοράς στην κοινωνία

13:30

Στον Άρειο Πάγο η αναίρεση κατά της αθωωτικής απόφασης για την πλημμύρα στη Μάνδρα

13:27

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 1,9% τον Νοέμβριο 2024 στον αριθμό των επισκεπτών στα μουσεία της χώρας

13:18

Τζιτζικώστας: Βασική κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας η κρουαζιέρα

13:08

Νέο «καμπανάκι» Ντράγκι για ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα και άμυνα

12:58

Μετρό Αθήνας: Τι λένε ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για τη βοηθητική σήραγγα στην Γραμμή 4

12:40

Στα Χανιά η 42η «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στις 29 Μαρτίου

12:32

Μερτς: Η Γερμανία στρώνει το έδαφος για μία ισχυρή ευρωπαϊκή άμυνα

12:29

Αναβαθμίζει Alpha Bank και Πειραιώς η Moody's - Διαφοροποιήσεις στις προοπτικές

12:28

ΒΟΑΚ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης εντός Απριλίου

12:25

Μητσοτάκης σε υπ. Υποδομών: Αρχές Απριλίου η παρουσίαση των παρεμβάσεων στα ΜΜΜ

12:23

Ανέλαβε υφυπουργός Τουρισμού η κα. Α. Καραμανλή

12:22

Novibet: Στήριξη της γυναικείας ενδυνάμωσης σε αθλητικό και εργασιακό επίπεδο

12:20

Εξοικονομώ 2025: Λήγει η προθεσμία – Πώς ανταποκρίνονται τα νοικοκυριά, οι προϋποθέσεις για την επιδότηση

12:17

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Οι επιθέσεις στη Γάζα συνιστούν μια νέα φάση στην «ισραηλινή πολιτική γενοκτονίας»

12:15

Σε κυκλοφορία τα οδικά έργα αποκατάστασης στην περιοχή του Ισθμού από τον Όμιλο AKTOR

12:12

Fais Group: Στη διάθεση του κοινού το ενημερωτικό δελτίο

12:08

Ολοκληρώθηκαν οι διμερείς συναντήσεις του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό

12:07

Παπαθανάσης: Η Ελλάδα δεν μπορεί να υποστηρίξει δημοσιονομικά 13ο - 14ο μισθό ή σύνταξη

12:03

Έρευνα ΙΝΕ ΓΣΕΕ: 6 στους 10 ξοδεύουν το 40% του μισθού σε ενοίκιο και θέρμανση - Το 88% «κόβει» βασικά είδη διατροφής

11:49

Βουλή: «Πρεμιέρα» για την προανακριτική Τριαντόπουλου - Συγκροτήθηκε το προεδρείο

11:49

Τσάπαλος: Δεν υπάρχουν περιθώρια για επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο

11:42

Ταχιάος: Η σήραγγα έπρεπε να γίνει, δεν πρόκειται για λάθος

11:40

ΙΕΛΚΑ: Άλμα 38,97% στις τιμές τροφίμων στην Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια

11:34

NASA: Επιστρέφουν οι αστροναύτες που «ξεχάστηκαν» 9 μήνες στο διάστημα

11:33

Σήμερα στις 15:00 η συνομιλία Πούτιν - Τραμπ για την Ουκρανία

11:19

ΑΔΜΗΕ: Αίτημα ένταξης της νέας διασύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ

11:18

Πάνω από τους στόχους τα φοροέσοδα στο δίμηνο – Πλεόνασμα 2,72 δισ. στο ταμείο

11:11

Metlen: Ενισχύει τη στρατηγική παρουσία στον Άμυνα - Νέες επεκτάσεις στο βιομηχανικό συγκρότημα του Βόλου

11:09

Κινεζικά ΜΜΕ: Οι ΗΠΑ θα δεχτούν «υψηλούς δασμούς» από άλλες χώρες

gazzetta
gazzetta reader insider insider