Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών
Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς συμφωνούν πως αυτό είναι το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία βρίσκεται και μια λίστα με βιβλία που τον βοήθησαν να λύσει προβλήματα και να κάνει έξυπνες κινήσεις.

Τέτοια βιβλία κάνουν συνέχεια την εμφάνιση τους, όμως δύο από τους ισχυρότερους μεγιστάνες του κόσμου, ο Γουόρεν Μπάφετ και ο Μπιλ Γκέιτς, συμφωνούν πως το βιβλίο του Τζον Μπρουκς «Επιχειρηματικές περιπέτειες» είναι το καλύτερο όλων των εποχών.

Και γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, το 1969!

Πρόκειται για μια συλλογή 12 ιστοριών που είχαν δημοσιευτεί αρχικά στο περιοδικό The New Yorker. Κάθε ιστορία είναι μια εντυπωσιακή αφήγηση ενός συγκεκριμένου γεγονότος που διαμόρφωσε την ιστορία της (εκάστοτε) εταιρείας. Αυτό που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει όμως είναι πως είναι τόσο καλά γραμμένο, καθώς μπορεί να διαβαστεί ευχάριστα, ακόμα και αν ο αναγνώστης δεν έχει ιδέα από επιχειρήσεις.

Εδώ είναι τα τρία βασικά μαθήματα που προσφέρει το βιβλίο:

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μάθημα για όλους, είτε κάποιος είναι ιδρυτής εταιρείας, είτε μάνατζερ, είτε εργαζόμενος, είτε άνεργος.

Ο Μπρουκς στο βιβλίο του φέρνει σαν παράδειγμα τον ιδρυτή της Xerox, όταν στην δεκαετία του '60 έκανε κάτι πρωτοποριακό. Έδωσε βαρύτητα στην ηθική και τη συμπόνια στο χώρο εργασίας, ενώ προχώρησε και σε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις.

Σήμερα, βλέπουμε πως αυτή η λογική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το μεγάλο λάθος του μοντέλου Edsel έφερε ζημιές ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Και όμως τα υψηλόβαθμα στελέχοι της Ford δεν ανέλαβαν την ευθύνη. Για την ακρίβεια υποστήριξαν πως έκαναν τα πάντα σωστά και πως ήταν οι καταναλωτές που έφταιγαν!

Όμως ο Μπρουκς αναφέρει στο βιβλίο του πως «το να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του έχει ανεκτίμητη αξία. Τα λάθη μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε».

Στο βιβλίο του ο Μπρουκς αναφέρεται σε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοβιομηχανίας Ford Motor. Το αμάξι Ford Edsel το 1958 είχε σκοπό να γίνει το «απόλυτο» όχημα για τη μεσαία τάξη των ΗΠΑ, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν τα κατάφερε. Και αυτό γιατί επέλεξε να μην «ακούσει» τις ανάγκες της αγοράς και προχώρησε με τα δικά της σχέδια. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι είχε κάνει ειδική έρευνα αγοράς. Στο τέλος δεν της άρεσαν τα αποτελέσματα, οπότε δεν τα έλαβε υπόψιν!

Όταν σταματάς να δίνεις προσοχή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας, μένεις πίσω και γίνεσαι αδύναμος έναντι των ανταγωνιστών σου, γράφει ο Μπρουκς στο βιβλίο του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:55

Γερμανία: Σήμερα η κρίσιμη ψηφοφορία για τη μαζική ενίσχυση των δαπανών

10:40

Στο «πράσινο» οι ευρωαγορές ελέω της ψηφοφορίας στη Γερμανία - Κέρδη άνω του 1% για DAX

10:32

Fitch: Σε επενδυτική βαθμίδα η Τράπεζα Κύπρου, με θετικό outlook

10:27

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Κυρ. Μητσοτάκης

10:25

Αποπομπή του Νίκου Τσάφου ζητούν το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ο ΣΥΡΙΖΑ

10:24

Στις 8 Απριλίου ο Κυρ. Μητσοτάκης στην Άγκυρα

10:15

Οι Χούθι καταδικάζουν τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη Γάζα - Απειλούν με κλιμάκωση των ενεργειών τους

10:10

Πάνω από 500 νέες θέσεις εργασίας στη Θεσσαλία μέσω της νέας δράσης απασχόλησης της ΔΥΠΑ

10:02

MSN.com: Η Αστυπάλαια στην κορυφή των «μυστικών» νησιών της Ελλάδας

09:58

Επιστροφή στη δράση στο ΧΑ μετά το κάζο

09:43

Νέο ρεκόρ για τον χρυσό που επωφελείται από την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή

09:40

Δίκη Ρούλας Πισπιρίγκου: Δύο φορές ισόβια η ποινή για τη Μαλένα και την Ίριδα

09:11

Το Ιράν καταγγέλλει τις «φιλοπόλεμες» δηλώσεις του προέδρου των ΗΠΑ Τραμπ

09:08

Ο Ερντογάν επιδιώκει συνάντηση με τον Ντόναλντ Τραμπ

08:56

Campari Hellas: Τι έγραψε το κοντέρ το 2024 στην πρώτη χρονιά «μετασχηματισμού» της εταιρείας – Οι στόχοι του 2025

08:52

Κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην πρωτεύουσα του Περού

08:42

Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης: Στην πρώτη γραμμή οι ελληνικές επιχειρήσεις

08:30

Οι πιο «χαρούμενες» παραλίες στον κόσμο: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί

08:30

Στον αέρα η εκεχειρία στη Γάζα: Σφοδροί βομβαρδισμοί του Ισραήλ - Πάνω απο 300 νεκροί

08:16

Ενέργεια: Οι συνέπειες στις τιμές από ένα τέλος του ρωσο-ουκρανικού πολέμου – Τα δύο ενδεχόμενα

08:05

ΚΕΑΟ: Στα 49,29 δισ. ευρώ αυξήθηκε το χρέος από απλήρωτες εισφορές στον ΕΦΚΑ - Πρακτικά ανείσπρακτα τα 9,8 δισ. ευρώ

08:04

Σήμερα στη Γενεύη η άτυπη συνάντηση για το Κυπριακό

07:57

Ακίνητα: Γιατί η Κρήτη έγινε πόλος έλξης για εξοχικές κατοικίες – Τιμές από 4.000 έως 7.000 ευρώ/τ.μ.

07:50

ΕΥΔΑΠ: Έρχεται νέο μεγάλο έργο – ΚΕΛ ύψους 65 εκατ. στην Ανατολική Αττική

07:44

Ζεσταίνεται το Κυπριακό - Οι ενστάσεις Ροζάκη - Ντόρα Μπακογιάννη και Παύλος Γερουλάνος για Δοξιάδη

07:36

ΥΠΕΘΟ: Επόμενος σταθμός οι μειώσεις φόρων – Πώς θα γεμίσει το πακέτο της ΔΕΘ

07:33

ΔΕΗ: Ενισχύεται ο «ενεργειακός διάδρομος» στη ΝΑ Ευρώπη – «Πράσινη» βάση και στη Βουλγαρία

07:27

Τράπεζες: Με ισχυρά κέρδη και business plans στο μικροσκόπιο διεθνών επενδυτών στο Λονδίνο

07:15

Lamda – Ελληνικό: Τι αλλάζει και πώς θα είναι το Commercial Hub - The Ellinikon Mall

07:10

Το black out του ΧΑ - Οι συστάσεις Στουρνάρα – Ένα ακόμη βήμα για την ΠΥΡΚΑΛ

gazzetta
gazzetta reader insider insider